El jueves pasado, al estreno de Coral romput. El poema de Estellès a escena por Ollé. Subir un poema al escenario, con la sombra de Montllor merodeando, tiene mucho mérito. Sin embargo, el resultado es aceptable pero creo que no brillante. Desconcertado por demasiada voz; necesidad de mayor intimidad para seguir el poema.

De todas formas lo importante era volver a escuchar, mejor en la voz de otros, los versos que me han perseguido este último año.

« unes ganes amargues de tornar tenaçment
al meu Coral romput, i aquest dolor de cap
que no em puc llevar mai. Porte no sé quants dies,
porte no sé quants mesos sense escriure ni un vers.
M’han passat massa coses. Potser tot siga això.
Però ara és necessari que escriga certes coses,
certes coses que mai no ha de llegir ningú,
que ningú no ha d’entendre fins que jo estiga mort
i siga tard i siga perfectament inútil:
jo sé, i m’ho calle, qui s’esgarrarà la carn
amb les ungles, plorant tot un espès estiu.
Potser mai no he sentit una necessitat
tan salvatge d’escriure. Però em fa mal el cap.»
